Tanie i proste propozycje na luźną lekcję z elementami powtórki. A w dodatku pomysł na ćwiczenie jest eko.
Wykorzystałam korki od butelek i naklejki z Biedronki (ok. 3zł. za 2 arkusze). Naklejki nalepiamy na identyczne korki, żeby można je było losować.
1. Dla starszych uczniów: używamy wszystkich i próbujemy ustalić, co oznaczają i kiedy można ich użyć. Często wywiązuje się gorąca dyskusja, bo trudno ustalić subtelne różnice Może będzie trzeba poszukać odpowiedzi w internecie.
2. Można napisać krótkie zmyśone posty i wymienić się nimi. Potem dopasowujemy odpowiednie emotikonki.
3. Dla trochę młodszych: wybieramy te oczywiste i łatwe do nazwania. Dzieci losują lub wykorzystują wszystkie. Mówimy lub piszemy zdania typu: X feels/is....... because he is/ has/ has to/ is going to....... Można też nie umieścić emocji w zdaniu pozostawiając lukę i wtedy kto inny stara się uzupełnić zdanie.
4. Układamy opowiadanie o fikcyjnej osobie. Uczniowie kolejno losują korki i układają fragment opowiadania, w którym bohater będzie smutny, zły lub pełen entuzjazmu. Następna osoba kontynuuje tę samą historię wykorzystując wylosowaną przez siebie emocję.
Comments